Followers

Stok EBM Naufal

Dah lama sebenarnye aku nk bt entri ni.
tapi x buat2.. byk g keje lain. :D
ok ri ni aku nk tempelkn gmbr stok EBM naufal.
knp baru sekarang??

Sebab naufal menghampiri 4bulan.
Alhamdullilah syukur pada Allah S.W.T
sebab naufal full breastfeeding walaupun telah berlaku kecacatan oleh susu formula di entri ni
kecacatan yang tak disangka
tapi aku terima dgn redha mungkin ini dugaan Yang ESA....
Dulu masa Iman dpt menyusu hingga 4 bulan sahaja. tanpa ade stok dan iman telah dibiasakan dengan FM.

Ye mmg kesilapan yang besr aku dh buat. sampai 4 bulan iman dh x mahu menyusu badan. mengamuk2 die klu aku bg susu badan. ms tu aku x cukup kuat. aku terskn jer dgn susu FM.
Kesannye hingga kini. Aku menyesal... x boleh nk patah balik.

Untuk naufal aku nk tebus ksilapan lalu. Allhamdulilah hmpir 4 buln...
Ok jom layan stok susu naufal setakat ni.
Tapi stok EBM ni mungkin x sebayak ibu2 lain.
Tapi aku bersyukur Ya Allah....
Stok yang ni pada pintu peti sejuk beku...

Yang ni dlm peti sejuk beku gak.
Abaikn sebab x tersusun ok.. yg tepi kiri tu aku br start letak mendatar sbb br nk susun smula. hehehhe....


Yang ni stok dlm fridge, masih belum bw naik ke peti sejuk beku. petang nanti baru naikkn. knp petang?
Sbb aku dok pikir mane aku nk letak susu ni mcm x muat... :D

Ok just nk share...
bukan sebab nk menunjuk, tapi nk bg semangat pada ibu2 yang masih peknen dan berniat nk full brestfeeding bby ni mcm Jun, Kak Shima.
Sbb mcm aku juga, aku suke tgk stok2 susu org lain.
sbb bt aku lg semangat. mmg ler jeles gak tgk Stok EBM dieorg byk. sbb jeles la aku berusaha nk tmbhkn pengeluaran.
Biar la org nk ckp ape, yang penting kami sekeluarga happy.
And suami bagi support sepenuhnye. walau ade cengkerik2 yang berbunyi soh bagi FM.

HIDUP BREASTFEEDING!!!!!!!!!

* Mmg niat nk full breastfeeding hingga naufal 2 tahun. Tapi buat masa ni aku cube kuatkn semangat untuk ganapkan masa 6 Bulan. sbb ini paling penting. Moga2 aku kuat dan akan terus bersemangat... Amin...

No comments:

Post a Comment