Followers

Kenduri + Iman demam

hujung minggu lepas aku rs mcm leth gile
ari sabtu balik rmh mak sbb hari minggu de kenduri
ms kat rmh mak mmg seronok
akk2, adik2 semua ade
riuh... mcm2 cerita keluar (x ambil gmbr lak)

kiteorg blh kongsi makan mertabak 5 keping bramai2
walaupun bg aku, x cukup sbenarnyer
tp sebb keriuhan kat rmh mak mmg trasa kenyang la
hari minggu jam 6 lbh aku dgn akk2 dh bgn (akk bgn dl la br aku aku bgn hehehehe...) biasa ler adik kn
siap2 bahan2 tok masak

kupas bawang merha, bawang putih, kupas tomato, kubis, nenas...
sll knduri kami adik beradik jer masak ok
x yah panggl saudara2.. sbb kami rmi so dh cukup kakitgn
kang dtg rmi2 menyemak jer.......... dok bising2 gosip2
kang ade jer nk bebelkn
so x pyh dtg
dh siap msk nnt dtg jer mkn jer ok
dh siap smu, aku pulak mesin kelapa

pegh dh lma x mesin klapa, 2 mangkuk besr kena mesin
hbs mesin, mengigil tangan.. huhuhuhu...
tp syok sbb bt keje smbil 2kar2 cite dgn my sister

Settle kenduri ptg tu aku trs blik rmh sbb husband keje ptg
mlm tu bdn aku rs x sedp
letih pun ade
ri isnin aku x lrt nk g keje
dgn sakit kpala
dengan selsema
so aku MC
mlm tu iman mcm dh pns, aku bgn bg ubt demm
siang mcm ok sikit

isnin mlm aku dh ok,
tiba2 jam 2leh pagi akusedr
iman mengigil
melompat la ibu ni bgn
panggil2 'iman,iman' die diam smbil mengigil
bdn pns, tp tangan dan kaki sejuk
aku trs tpn suami yg tgh keje
amik selimut 2 helai
2 helai aku selimutkn iman
amikkn stokin, gosok minyak pns kat tapak kaki die
pastu br die buka mata
hah.... lega sikit ati
aku pnggil br die sahut panggilan aku

tgu ayh blik trs bw g kilnik kol 4 lbh tu jugak
smpi klinik, doc marah knp dh mcm ni br nk bawa
so ckp ler kat doc, siang td die ok x pns dh bg ubt
x sangka mlm jd blik
doc bg ubt, doc pesan klu smpi petng x baik dtg blik amik surat msk wad.......

so ibu tpaksa cuti lg, rsu iman
sbb iman mmg antibodi x kuat
senng demam, senng sakit pert
mcm2 la

dan paling susah nk mkn ubat
kena pakse, dh pakse mesti muntah
em... iman2.... x th ler ikut sape yg ssh sgt nk mkn ubat ( ikut ibunyer kot kecik2 takut ubat. hehehehe)
so ri ni aku dh keje, pg td iman mcm dh ok
tp still pesn kat nursery klu tiba2 die pns, tpn cepat.

hope ank2 smua ok kat nursery...
ptg nnt ibu dtg amik yer..

No comments:

Post a Comment