Followers

Testimoni Maajun Anggun Bistari

 Semua jadi POWER!!!

"nak cite ni,
ms br abis pantang, ters ambil MAB.
masa pantang x de makn jamu, sbb ank x leh terima (sakit pert) so masa pantang just mkn ubat periuk.

ms pantang bgn pg sll bdn leth sebb mmg full breastfeeding ank
sll mcm x cukup tdo, letih pun yer
pastu dapat penangan MAB, badan kembali segar...
bertenaga, kembali ceria... tapak kaki x de bisa2...
x jejas susu badan, alhamdullilah sampai sekarng masih full breastfeeding ank  dengan rezeki susu yg melimpah

sambil2 tu sy makan untuk perancang, alhamdullilah.... berjaya!!!
hubungan suami isteri smakin bhgia walaupun br 2 buln lbh pas bsalin
suami sambil tersenyum "mcm ank dara" ngeh3x...... :D

tdo mlm pukul 12, blh bgn jam 5 pg untk siapkan keperluan ank2 hantar ke pengasuh, suami nk pegi keje, saya pun pegi keje jugak.
x de la letih smpi x boleh buka mata. :)

bawa kete blh nyanyi2 lagi...
huhuhuhu.....
 jom rasa penangan MAB ni.
pasti x kecewa!!!

1. Menurun Dan Mengawal Berat Badan

"kawan kawan smua.. actually i kira baru lagi ambik jamu ni.. dlm 3 bln kot.. tp hasil nyer u le rasa dlm seminggu u ambik..
yg i paling suka psl jamu akak kita ni.. nafsu makan i dpt control.. (tak tau la org lain.. sbb lain badan lain effect kot.. ) skrg i da trn bdn 3kg.. dlm masa 3 bln..
tq ya kak.. tu yg i order lagi smpi 3 btl... ari tu.." 


2. Merawat Keputihan 
akum...
saya suka kat makjun nie..
baru sebulan ambik....pasal keputihan kompom ilang..
baru seminggu ambik keputihan n bau2 ilang...
dah abis botol ke 2 nie memang akan order lagik 


3. Kemesraan Suami Isteri
saya pun teruga gak...tapi teruja nak bagi testimoni ....saya dah makan maajun ni 2 bulan....alhamdulillah takde masalah...cuma mula2 mkn dulu period kelam kabut sikit....tapi saya teruskan gak...cara makannya pun tak susah...sama mcm kita makan pil juga...lagi satu saya selalu tidur lewat malam sbb buat kerja rumah lepas anak2 tidor....dulu sblm amik maajun mmg nak bangun pagi tu malas jer lebih2 lagi time tengah cuti sembahyang suboh suka sgt saya lajakkan bangun sampai pukul 7 pagi...pastu anak nak gi sekolah saya kalut sendiri ...tapi skrg takde masalah lagi...bangun segar jer...

masalah keputih dah takde....pasal hubungan dgn suami pulak (ni mesti ramai yg nak tau)...kahkahkah ...bila dah gelak besar tu paham2 jerlah...memang mendapat pujian dari asben...jadi mana2 cik abang yang baca topik ni dan yg mana isteri2 makan perancang keluarga baik cepat berubah ke maajun kak zah...tapi kenalah sabar yer...takkan makan baru seminggu dah nakkan kesan yg ketat dan ........

"saya setuju!!!! lelagi bab hbgn suami-isteri tu......
kakkakakak....

jom ler pakat ramai2 mencuba maajun anggun bistari yg power nih...
saya pun memula period berterabur gak... tp so far la ni alhamdulillah... semua berjalan lancar....
apa lagi, jomlah....... cuba jgn tak cuba..... nak memesrakan lagi rumahtangga... moga bahagia ke hujung nyawa....................." 


4. Menghilangkan Bau yang kurang menyenangkan
asssalamualaikum........
nak kongsi sedikit berita best setelah makan jamu ni:

1) period klu sebelum ni hingga berbelas2 hari...tapi sekarang datang seminggu jer...pastu clean...xder lagi ekor2....
2) bau2 yg kurang menyenangkan dah xder..

5. Cuci Rahim
ms brpantang anak sulong dulu darah nifas pernah kuar berketul2 cm tak caya & takut pn ade coz first expce...mmg bertungku coz MIL jaga & dok bisik jer suruh jaga diri dr awal2 ni coz tk nk sakit seblm masanya...insyaallah dh lewat 30-an ni sihat lg....di usia cm ni cantik pn nak ler & pulus pn nak jg tp SIHAT lg nak......
hmmm, sy mkn MAB ni lepas bersalin... tempoh nifas sy 40 hari.. pastu mkn MAB ni ari ke 44... pas 2, 3 ari makan turun darah lagi... panik gak masa tuh... kaler itam, byk lak tuh.... rujuk kat stokis... stokis kata tu cuci rahim... tp x lama kuar... dalam 4 ari jer... pastu ok....

hmmm, semenjak makan MAB ni gak... period bersih jer... takdelah kuar ketul2... dulu masa lom kawen slalu gak kuar ketul2... mujur cepat jumpa MAB nih....
TQ ..... bertindak sblm terlambat.... bak org kata, mencegah sebelum mengubat.... ye tak?
Cuma yg lom test lagi.... bila nak stop utk dapat 2nd baby lak.... ekekekekek.... tungguuuuu.......................

6. Menghilangkan Jerawat & Mencantikkan Kulit 
..ma'jun ni panas so muka nnti naik jerawat ke dak...riso gaks kan kalo tang dalam ok tp muka naik jerawat lak..hehehe pudarlah penampilan nanti terutama nak dekat raya ni...
muka sya lak sensitif sikit..tp takder jerawat so takut kalo makan nanti jerawat timbul...sila jelaskan ye akak mekasih bebanyak...

nak mencelah tang jerawat nih......
agak2nya sbb makan MAB  ni kot kulit i makin jelita....
wajah makin licin.... kuang, kuang, kuang, perasan!!!!

eh, tp mmg rasa perubahan... sblm2 ni kerap gak jerawat ni naik.. dah macam2 produk kecantikan sy pakai. tah apa2 dah tepek kat muka nih.... sekali naik melata... kembo siam pun ada... lepas bersalin makan jamu bersalin kampung punya... pastu makan MAB smpi skrg.... tp dok ler kata jerawat tu tak tumbuh langsung... adalah juga... tp x le smpi mencacatkan muka pun... secoit jer... biasalah kalau nk period tuh....

kalau betullah sbb MAB nih mmg TQ beri2much !!! bkn dalaman je POWER, luaran pun makin anggun, jelita & solid maintain cam anak dara..................  

7. Masalah keguguran rambut
dulu mkn pil perancang beli kt farmasi tu.. rambut gugur banyak sangat.. mkn MAB ni dpt membantu mengurangkn masalah tu... sib baik jumpa MAB... kalu tk botak lerr jawabnyerrr 


8. Badan tak letih
i pon agree gak...i anak baru sorang tu pon blk keje dah penat cam apa jerk..blk umah mmg dah x payah nak masak cuma jaga anak jerk..tp penat gak...pagi kuar umah kul 7 lebih pastu blk sampai umah dah dekat kul 7 gak...travel jauh tu yg penat..hopefully ngan mab ni dptla ringan sket rasa penat ni...klu x rasa cam nak pengsan jerk...ini klu ada anak 2, 3 rasanya pengsan terus kot


9. Membuang Darah Kotor Dlm Peranakan/Kepuasan Hubungan Kelamin 
akak..nk bgtau ari tue kan saya period smpi 2 minggu mkn jamu nie...
mmg byk gak arr darah berketul2 kuar..risau gak saya..
tp saya maintain gak mkn jamu nie..
alhamdulillah...lama2 o.k...
rasa darah berketul2 tue darah lama..
mmg kalo tgk tue..rasa gerun la..
sbb x pernah kena mcm tue....
tp disebabkan akak pernah ckp teruskan dulu..maybe hormon setiap org berbeza..
alhamdulillah..
lps 2 minggu tue baru o.k..
sbb mmg timing saya period..tp risau 2 minggu..
sbb minggu yg pertama..darah kotor itam berketul2 keluar..pastu minggu yg kedua baru la normal cara kita period..tp untung sgt2 dpt jamu nie..
cik abg x terkata...hehehhehehe :lol: :lol:
power!!!!

10. kepuasan bersama/merawat keputihan/mengekal bentuk badan/berseri wajah
Pengalaman saya : Saya telah mencuba MAB memang bertujuan sebagai family planning dan dah makan botol ke 4. Masa mula2 makan tu memang period tak berapa betul, ada satu bulan tu selang 2 minggu period lagi. Tapi saya teruskan juga walaupun period tak berapa betul hinggalah sekarang.
Kebaikan yang saya dapat husband memang puas hati, keputihan sikit sangat, badan rasa fit, muka tak nampak pucat (byk kawan2 saya tegur). Kalau nak lagi detail bolehlah pm saya sebab byk benda nak tulis tapi tak tertulis.  

11. Dari pil Noriday ke MAB/Menghilang Keputihan/Tiada Gagguan Menyusu baby

Ekceli.. dulu sya makan NORIDAY.. then bila habis trus sambung makan MAB..so far x der lah kacau susu...(MASIH SUSUKAN BABY)...

Sebelum ni saya memang ada menghadapi KEPUTIHAN.. sampaikan ader ketikanyer laki saya tegur..eeehhh malunyer... Tapi yang menggembirakan saya setelah 3 hari makan iaitu pada hari ahad lepas..ALHAMDULILLAH.. no more keputihan.....tu lah buat saya terperanjat...berkesan gak MAB ni...

Saya ada gak baca2 untuk bagi "K*TAT" dalam thread ni..... tu belum ada lagi progress...almaklumlah bila dah beranak pinak ni...

Kalau ader progress lagi saya akan ceritakan kt sini...

Terma kasih MAB....
  


12. Verification Dari Dr MAB menganduni Hormon Progrestron (Anti Pregnant) Secara Semulajadi
Hello..Saya ada tanya pendapat Dr. tentang style makan jamu/pil tradisional utk kaedah famili plan nie...So dia kata dr segi sains pil perancang tu mengandungi kadar hormon progestron dan apa 'ntah' utk mencegah kehamilan kita secara semulajadi...  

13. semakin Cergas & Wajah Berseri
i perasan la kan...since makan mab ni...badan rasa ringan..mungkin sbb darah kotor keluar kot...pastu x rasa letih sgt...cergas jerk...klu x b4 this i mmg blk keje mesti nak tdo jerk..pastu bangun pagi cam malas...rasa cam penat x abis lagi...tp alhamdulillah la kan...skang ni dah ok..badan pon ok...x penat...rasa ringan...pastu muka kita nampak berseri sket...cam shining sket...x tau la korang semua camner...

** Dan banyak lagi testimoni2 yang berpuas hati dengan penangan MAAJUN ANGGUN BISTARI.

No comments:

Post a Comment